Αρχική > Uncategorized > ΚΑΤΑΛΗΨΗ Ή ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

ΚΑΤΑΛΗΨΗ Ή ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ

Ιανουαρίου 9, 2009 Σχολιάστε Go to comments

Επιστροφή στην κανονικότητα, επιστροφή και στις πολυαγαπημένες γενικές συνελεύσεις όπως τις γνωρίσαμε κι όχι στο ευχάριστο επαναστατικό προεόρτιο διάλειμμα. Επιστροφή στην κουβέντα που όλα τα αγγίζει εκτός της ουσίας, με μοναδικό άξονα το «κατάληψη, μη κατάληψη». Πραγματικά ο φετιχισμός του κτιρίου (όπως είχε παρατηρήσει πριν από χρόνια ένας συνάδελφος), μας έχει στοιχειώσει όλους σε επίπεδο όπου λίγο ακόμη και θα αρχίσουμε να διδασκόμαστε μαθήματα αρχιτεκτονικής, διακόσμησης φένγκ σούι, μετά τις αναλύσεις που έχουμε κάνει πάνω στο θέμα. Πραγματικά κάθε φορά συγκινούμαι κι αυτό θέλω να εκφράσω και πάλι, με το ενδιαφέρον όλων των συμφοιτητών μου για την εκπαιδευτική παραγωγή που συντελείται εντός των τοιχών της σχολής μας. Πέρα από τα πιο πάνω προτεινόμενα μαθήματα θα ήθελε να προσθέσω και την πρότασή μου για την δημιουργία μαθήματος καταληψιακής αγωγής. Γιατί είναι ίσως ο μόνος τρόπος τούτο το έρμο το κτίριο που αν είχε ψυχή θα είχε τρελαθεί στο φτέρνισμα, με τις τόσες μακροσκελείς αναφορές μας σε αυτό, να δει και λίγο κόσμο. Γιατί κατά τα άλλα τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου όπου διεξάγονται μαθήματα η σχολή, τρεις κι ο κούκος, άντε βάλε και κάνα Φραγκονικολόπουλο. Για να μιλήσουμε έτσι και λίγο πιο ειδικά, για να ξεφύγουμε και λίγο βρε αδερφέ και αδερφή από τα επαναστατικά θεωρώ ότι κάποιος νομιμοποιείται (πω πω βαριά έκφραση) να μιλάει για τα εντός της σχολής και να υπερασπίζεται το μαθησιακό του δικαίωμα στην πράξη και πάντα με την δική του ενέργεια και παρουσία. Δεν λέω ακαδημία σημαίνει η ελεύθερη παρουσία κι η επιλογή από το άτομο στον χώρο του πανεπιστημίου, ωστόσο αυτό από την άλλη δεν συνιστά και την αποχή από τις διαδικασίες, θεσμικές κι έξωθεσμικές. Γιατί όχι ως νομικό δικαίωμα, αλλά ως φυσικό επόμενο και άποψη, έχει κάποιος μόνο με την ενασχόληση με τα πράγματα. Εξ’ αποστάσεως αγγίζεις μόνο την ημιμάθεια της ημιμάθειας. Θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν χρειαζόταν να πείσω τον κόσμο που καθημερινά διάγει έναν ακαδημαϊκό βίο και προάγει την επιστήμη του, να εξέλθει της κανονικότητάς του. Ίσως και να μην χρειαζόταν να τον πείσω, ίσως και να πήγαινα μαζί του γιατί αυτό και είναι το πραγματικό νόημα. Δεν είναι να κλείνουμε τις σχολές και να κλειδώνουμε τον προορισμό μας. Ωστόσο, εδώ είναι που θα πρέπει να στεκόμαστε πάντα για το κατά το μενού που μας σερβίρεται είναι αυτό που μπορεί έστω και στο ελάχιστο να γεμίσει την κοιλιά του νου. OK δεν λέω να μην μονομαχήσουμε και πάλι για τις συνθήκες που το ίδιο το κτίριο θα παραμείνει στο κέντρο της πόλης, να συζητήσουμε για το ότι θα πρέπει βάση νόμου να καλύψουμε εκπαιδευτικά προτάγματα και νομολογιακές αγκυλώσεις. Έρχεται κι η περιβόητη εξεταστική οι κώλοι σφίγγουν, άντε να περάσουμε και κανά μάθημα, αλλά για στάσου μάθημα, μάθημα, μάθημα… βιβλία πήραμε; Μπα ε; Μετά την εξεταστική. Νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι παγκόσμιας πρωτοτυπίας. Αγγίζουν ίσως την ουτοπία του μυαλού μας για το απόλυτα ελευθεριακό σχολείο: Ο καθένας θα μπαίνει στην τάξη και θα δίνει ό,τι θέλει. Πλήρης επιβράβευση της ατομικής πρωτοβουλίας. Ή πάλι θα μπορούμε να φανταζόμαστε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που θα μας τεθούν. Πολύ ωραία. Ή επίσης μπορούμε να πάμε να δώσουμε εξετάσεις στον ορό της αλήθειας κι έτσι οι καθηγητές μας θα πειστούν πλήρως για την ειλικρίνεια των προθέσεών μας και την ανάγκη να παραμείνει η σχολή ανοιχτή. Έστω κι αν δεν έχει αντικείμενο να βασιστεί έμπρακτα πέρα από τις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων να μας τα πουν. Πάντως παιδιά όλοι μαζί είμαστε. Τα λύσαμε όλα, οι μπάτσοι σταμάτησαν να δολοφονούν, οι δουλειές κλείνουν για να μην αγχωνόμαστε να ψάχνουμε, τα μέσα που δουλεύουμε ή θα δουλεύουμε δε μας πληρώνουν για να μην κακομαθαίνουμε στα πολλά, θα αποκτήσουμε ακόμη περισσότερους πτυχιακά συναδέλφους μέσω των ΚΕΣ (θα γίνουμε πολλοί!), το χαρτί που θα πάρουμε από την σχολή, θα μπορεί να μπαλώσει εκείνη την τρύπα στον τοίχο από την υγρασία. Κι έτσι περνάει ο καιρός…

Advertisements
Κατηγορίες:Uncategorized
  1. Γιώργος Άφωνος
    Ιανουαρίου 9, 2009 στο 16:51

    Δυστυχώς το ταπεινό μου μυαλό δεν κατάφερε να καταλάβει τίποτα από το ξερατό σοφίας που περιλαμβάνεται στο παραπάνω κείμενο. Ίσως να είμαι τόσο μικρόνους ή απλά να απουσιάζει κάθε είδος νοηματικής συνοχής σε ένα κείμενο που δεν αρμόζει σε κάποιον επίδοξο δημοσιογράφο. Ίσως τελικά η σχολή να πρέπει να παραμείνει κλειστή για πάντα, αν είναι να εμπλουτίζει την κοινωνική αμάθεια και σάχλα με άτομα ικανά να παράγουν το ένα δέκατο τις εν δυνάμει ανθρώπινης σκέψης.

  2. Tania
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 06:16

    Πολύ φοβάμαι ότι θα συνεχίσει να παραμένει ταπεινό το μυαλό σου καλέ μου…

  3. Tania
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 06:55

    Προς τον συντάκτη του άρθρου: Κατατοπιστικότατος, αμεσότατος και ρεαλιστής. Δυστυχώς όμως, όπως υπογραμμίζει και ο παραπάνω μετρ της δημοσιογραφίας κ. Γιώργος Άφωνος (Ο διάδοχος του Κορνήλιου Καστοριάδη όπως όλα δείχνουν), δε σε βλέπω να γίνεσαι ο επόμενος Πρετεντέρης. Σε κάποια επόμενη ζωή ίσως…

  4. Γιώργος Άφωνος
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 08:24

    Θα χαρώ πολύ να μας αναλύσει η κ. Τάνια το νόημα του κειμένου, μιας και όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε το μυαλό μου είναι αρκετά ταπεινό.
    Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρει, μιας και δεν έχω την νοητική ικανότητα να τα αντιληθφώ, δεν με απασχολούν.
    Και καταλήγωντας: νομίζω ότι μια γρήγορη ματιά σε κάποιο νεοελληνικό λεξικό για τον ακριβή προσδιορισμό των όρων αμεσότητα και ρεαλισμός θα μας έκανε όλους πολύ καλύτερους.

  5. Tania
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 08:34

    Καταρχάς εσείς σπεύσατε να χαρακτηρίσετε το μυαλό σας ταπεινό και εγώ απλά το διαπίστωσα και συμφώνησα μαζί σας. Όσον αφορά το άρθρο θα μου επιτρέψετε, να σας προτείνω απλά και μόνο να το ξαναδιαβάσετε γιατί δε συνηθίζω να κάνω διαλέξεις… Καλή σας μέρα!

  6. Γιώργος Άφωνος
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 08:49

    Δεν χρειάζεται νομίζω να αναφέρω πως το διάβασα 2 φορές τουλάχιστον το κείμενο πριν το σχολιάσω. Δεν συνηθίζω άλλωστε να κρίνω κάτι αν πρώτα δεν σιγουρευτώ για αυτό.
    Από ότι φαίνεται ωστόσο συνηθίζετε να κάνετε υπό-διαλέξεις στην προσπάθεια σας να υπερασπιστείτε την φαιά ουσία που διέπει το συγκεκριμένο κείμενο.
    Και, αν και δεν θα έπρεπε κανονικά να το κάνω, νομίζω πως πρέπει να σας ξεκαθαρίσω ότι δεν είμαι ο νέος Κορνήλιος Καστοριάδης και αυτό προσπάθησα να πω και για τον συντάκτη του κειμένου. Όσο για τον Πρετεντέρη, να ζητήσω συγγνώμη από τους αναγνώστες των σχολίων για την πτωτική τάση της συζήτησης μετά την είσοδο του κ. Πρετεντέρη, αλλά δεν ήμουν εγώ αυτός που τον έφερε στην συζήτηση μας.
    Καλή μέρα λοιπόν και σε σας

  7. tr3lam3nos
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 09:24

    Άφωνε το παραπάνω κείμενο που δεν κατάλαβες είναι πολύ απλό. Γίνεται σαφής αντιδιαστολή της κατάληψης, όχι με την μη κατάληψη, αλλά με την εγκατάλειψη. Γίνεται περιγραφή της ομαλότητας χωρίς βιβλία, χωρίς ενδιαφέρον για τη σχολή, με συμβιβασμούς για το «μεγάλο» στόχο: το πτυχίο. Το κείμενο, άφωνε, είναι χιουμοριστικό, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται με την μικροαστικότητα και τον ωχαδερφισμό του φοιτητή που αφήνεται έρμαιο της ζωής να τον κάνει ό,τι θέλει και δεν την καθορίζει αυτός. Απλά πραγματάκια και συντεταγμένες. «Άλλο ζωή κι άλλο ζωούλα…». Καθένας επιλέγει άφωνε. Ή νομίζει πως επιλέγει…

  8. Tania
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 09:30

    Πάλι καλά που κατάλαβε και κάποιος άλλος τον δόλιο τον αρθρογράφο! Είχα αρχίσει να νιώθω «ιδιαίτερη»! Κ. Γιώργο Άφωνε αυτό που με ενόχλησε και αποφάσισα να γράψω είναι η αγένειά σας. Δε μου άρεσε το προσβλητικό σας ύφος αναφορικά με το άρθρο. Πάνω απ’ όλα θα ήταν πολύ καλό (εκτός από ταλαντούχος και καταρτισμένος δημοσιογράφος) να μάθετε να λειτουργείτε με κάποια τυπική ευγένεια και σεβασμό. Σας χαιρετώ! Πραγματικά έμεινα ΑΦΩΝΗ πρωινιάτικα!

  9. klain main
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 13:53

    k. afwne isws kai na exetai dikaio. to keimenaki na mhn leei tipote na mhn armozei se enan epidoxo dhmosiografo ktl. alla sas ypenthymizw oti me opoion daskalo kathiseis tetoia grammata tha matheis. ki einai o idios o daskalos pou sas «didaskei» ki esas «dhmodsiografia»(taxa)
    oneira glyka

  10. klain main
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 14:41
  11. punkie
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 15:22

    Ta sygxarhthria mou ston Giowrgo Afwno! EPITELOUS VRE8HKE AKOMH ENAS AN8RWPOS POU NA MHN EINAI PROBATO!
    OI YPOLOIPOI AS SYNEXISOUN APLA NA KANOUNE MPE!

  12. S
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 15:25

    Αυτή δεν είναι μία δασκάλα ιερόσυλε klain main! Είναι Η ΔΑΣΚΑΛΑ!

  13. S
    Ιανουαρίου 10, 2009 στο 15:28

    Τι έγινε ρε punkie? Βρήκε ο γύφτος τη γενιά του κ αγαλλίασε η καρδιά του;

  14. klain main
    Ιανουαρίου 11, 2009 στο 05:01

    mpe man!

  15. jItaNo EsKaPado
    Ιανουαρίου 11, 2009 στο 11:19

    «Δεν χρειάζεται νομίζω να αναφέρω πως το διάβασα 2 φορές τουλάχιστον το κείμενο πριν το σχολιάσω»

    pwwwwwwww, lol

    «Άφωνε το παραπάνω κείμενο που δεν κατάλαβες είναι πολύ απλό. Γίνεται σαφής αντιδιαστολή της κατάληψης, όχι με την μη κατάληψη, αλλά με την εγκατάλειψη. Γίνεται περιγραφή της ομαλότητας χωρίς βιβλία, χωρίς ενδιαφέρον για τη σχολή, με συμβιβασμούς για το “μεγάλο” στόχο: το πτυχίο. Το κείμενο, άφωνε, είναι χιουμοριστικό, σαρκάζει και αυτοσαρκάζεται με την μικροαστικότητα και τον ωχαδερφισμό του φοιτητή που αφήνεται έρμαιο της ζωής να τον κάνει ό,τι θέλει και δεν την καθορίζει αυτός. Απλά πραγματάκια και συντεταγμένες. “Άλλο ζωή κι άλλο ζωούλα…”. Καθένας επιλέγει άφωνε. Ή νομίζει πως επιλέγει…»

    +1

    epipleon, pistevw oti to ifos tou keimenou tha itan perizitito apo pollous syntaktes enallaktikou typou kathos exoume pleon pixei apo rixa keimena pou anaferontai ston anagnwsti les kai einai kanena paidaki 6 xronwn, exigwntas tou me aples lexoules mia katastasi me opoia tis perisoteres fores ton odigoun na symfwnisei.

    To grapsimo panw apola einai texni paidia. An den theloume tetoiou eidous grapsimo opws afto tou keimenou, boroume na diavazoume ti Riniw kai ton Batso ston Rizospasti.
    I na kratame ena prosopiko imerologio tou typou: «Simera sikwthika, plithika, ipia kafe, efaga koulourakia…» kai na to diavazoume epeita me ena aisthima perifaneias kai ikanopoiisis.

    Prosopika +2 sto parapanw keimeno

  16. jItaNo EsKaPado
    Ιανουαρίου 11, 2009 στο 11:22

    «opa na kai mia daskala»

    na to pw twra?

    oxi, tha to pw…

    OPOU GAMOS KAI XARA, I VASILW PRWTI!!!

    to parapanw sxolio anaferetai kai sto comment tis punkie

  17. xristina
    Ιανουαρίου 12, 2009 στο 13:39

    jitaNo esKaPado an k eimai poli ekso apola auta…nio8o oti eisai poli sostos se oti les!!

  18. S
    Ιανουαρίου 12, 2009 στο 16:27

    Που να τον δεις να παίζει και κιθάρα Χριστίνα…! Είναι το καμάρι της Κατάληψής μας ο jItaNo EsKaPado!

  19. xristina
    Ιανουαρίου 13, 2009 στο 16:14

    nai ee??imoun sigouri…
    eilikrina 8elo na ton gnoriso…
    elpizo na ta katafero…!!!

  20. jItaNo EsKaPado
    Ιανουαρίου 13, 2009 στο 21:35

    ax kokkinizw…

    are S proxenitra…

  21. xristina
    Ιανουαρίου 13, 2009 στο 22:13

    k ego k ego….katakokkini eginaaa:P
    S. thnksss…gia to prokseniooo!!
    I do…xaaxaxa!!!

  22. jItaNo EsKaPado
    Ιανουαρίου 13, 2009 στο 22:21

    krima re gamw to…

    eimai desmevmenos me tin Choco edw kai mia vdomada…

  23. xristina
    Ιανουαρίου 13, 2009 στο 22:24

    😥
    gamoto…mia vdomada pio noris na eixe ginei to proksenio re S.
    des ti mou kaneis toraa…areee S.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: