Αρχική > Uncategorized > «Μπάτσοι, γουρούνια…»

«Μπάτσοι, γουρούνια…»

Φεβρουαρίου 8, 2009 Σχολιάστε Go to comments

«Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι…..»

Αλέξης Γρηγορόπουλος, 2 μήνες και 2 μέρες μετά…..

Κυκλοφορώντας στην πόλη της Θεσσαλονίκης, είναι δύσκολο να μην προσέξεις κάτι: Αστυνομία.

Σε νευραλγικά σημεία, σταθμευμένοι και έτοιμοι, με τους καφέδες στα χέρια και τα όπλα παραμάσχαλα, οι ένστολοι φύλακες της κοινωνικής ειρήνης περιμένουν το σύνθημα. Ακόμα χειρότερα, χωρίς εμφανή χαρακτηριστικά, οι υπόγειοι φρουροί, οι undercover James Bond wannabes, παραμονεύουν στη γωνία με τα μάτια και τα αυτιά σαν κεραίες, έτοιμοι για την παραμικρή κουβέντα εναντίον κάποιου εκπροσώπου της κυβέρνησης, του Αξιότιμου Κυρίου Νομάρχη ας πούμε, ώστε να  πετάξουν έξω το σύμβολο αυτό του ανδρισμού τους, την ταυτότητα της Ασφάλειας και να σου βάλουν μέσα σου κωλόπαιδο το φόβο του Μεγάλου Αδερφού….

Στη Αθήνα τα πράγματα είναι χειρότερα, η πόλη βρίθει από μετανάστες που η αστυνομία κηνυγάει και σκοτώνει χωρίς έλεος με την σιωπηρή ή όχι συμφωνία της κοινωνίας και πολλές φορές με τη βοήθεια «αγανακτισμένων πολιτών».

Τα κακά της αστυνομίας τα ξέρουμε.

Τα καλά της επίσης τα ξέρουμε, με το  χέρι στην καρδιά, υπάρχουν.

Το ερώτημα είναι:

Είναι απαραίτητος ο θεσμός της αστυνομίας;

Θα δεχόσασταν δηλαδή το θεσμό  αυτό καθ’ αυτό, χωρίς τα κακά του, χωρίς αυθαιρεσίες, φόνους, διαφθορά;

Ή μήπως ο θεσμός μας προσβάλλει και μόνο με την ύπαρξή του, της βίαιης επιβολής των νόμων;

Θα δεχόσασταν μία ιδανική αστυνομία;

Μια αστυνομία που θα αποτελούνταν από ιδανικούς ανθρώπους, με κρίση και συνείδηση, ανθρώπους που βλέπουν το ρόλο τους καθαρά σαν λειτούργημα;

Προσέξτε, η ερώτηση είναι καθαρά υποθετική.

Ξέρω πολύ καλά γιατί η αστυνομία ως έχει χρειάζεται απόσυρση, αλλά μια αστυνομία τέλεια; Μια αστυνομία με βασικό άξονά της την επιείκια;

Τέλεια, ιδανική, επιεικής, αλλά παρ’ όλα αυτά, πάντα αστυνομία;

Πρέπει να καταργήσουμε το θεσμό της αστυνομίας;

Ή πρέπει να παλαίψουμε για τη βελτίωσή του;

Όσο γίνεται με επιχειρήματα σας παρακαλώ…

Advertisements
Κατηγορίες:Uncategorized
  1. jItaNo EsKaPado
    Φεβρουαρίου 9, 2009 στο 17:51

    Egw pistevw oti to thema tithetai se lathos vaseis…
    Kai giati?
    Giati stin idaniki koinwnia pou oloi emeis oneirevomaste na ftiaxoume, o kathenas me to diko tou meso palis, me ta endiamesa tou stadia i kai apefthias, i astynomia apla DEN XWRAEI.
    Se mia eleftheriaki koinwnia kanenas den exei na dwsei logo se kanenan para sto allilegyo koinwniko synolo pou anoikei…
    Twra, milwntas gia tin astynomia sto yparxon systima, tha laveis diaforetikes apantiseis.
    Mia reformistiki apopsi(kai einai apo tis liges fores pou den xrisimopoiw ton oro ws kati to arnitiko alla ws kati to yparkto), tha sou elege pws nai, i astynomia stin trexousa koinwnia xwraei veltiwsi kai prepei giafto na palepsoume.
    Mia dikaii astynomia thA borouse na einai ena poly kalo vima gia enan pio dikaio kosmo panw ston opoio tha xtisoume, bla, bla, bla…
    I anarxiki apopsi tha sou elege katheta OXI.
    Kathos o batsos einai pragmatika o kathreftis twn xeirwterwn kai pio kryfwn, alla taftoxrona kai twn pio kekalymenwn stoixeiwn mias koinwnias, den borei na yparxei batsos kalos kai dikaios.
    mia adiki koinwnia koinwnikwn aniswtitwn paragei adiki astynomia.
    Mia patroniki koinwnia,l i opoia koitazei ta symferwnta tis arxousas taxis, paragei mia analogi astynomia.
    afti loipon i astynomia den xwraei xexwra apo tin koinwnia ousiastiki veltiwsi kai prepei kai afti na dialithei opws kai olos o yparxon kosmos.

    Ma, tha mou peis, o anthrwpos den einai panta dikaios, borei na einai dolofonos, kleftis, lopodytis kai xwris kamia aitia…
    Borei? Sovara? exete dei eseis pollous anthrwpous pou exoun swas tas frenas(giati an den taxoun milame gia arrwstous pou xreiazopntai psyxiatriki perithalpsi oxi klouva) na theloun na ginoun kleftes, dolofonoi, paiderastes, ntavatzides?
    Oxi vevaia.. oloi aftoi einai paragwga tis sathris koinwnias stin opoia zoume kai legete kapitalismos, eite mas aresei eite oxi.
    Oi ypostiriktes loipon tou thesmou tis astynomias symfwna me ta osa exoume analysei parapanw, den exoun pleon alli dikaiologia gia na tin ypostirizoun akomi kai me ti morfi mias dikaiis kai adekastis arxis, para mono ean pistevoun to parapanw: Oti diladi enas anthrwpos eftyxis, pou zei aneta ti zwi tou xwris fovo gia to avrio kai xwris kanenan panw apo to kefali tou kai exwntas panta swas tas frenas tha borouse na ginei eite fonias eite kleftis eite kati alo paromoio.

  2. thomas
    Φεβρουαρίου 12, 2009 στο 16:44

    – osoi pisteuoun oti oi anthrwpoi genniountai egklimaties as tous sullamvanoun ap tin prwti mera tis zwis tous… mia sxetiki diafimisi me polu eustoxa minimata paizei stin tileorasi kamia fora arga to vradu.
    – osoi pisteuoun oti oi anthrwpoi ginontai egklimaties kata ti diarkeia tis zwis tous as ftiaksoun tis katalliles sunthikes stin koinwnia wste na min uparxoun egklimaties.

  3. thomas
    Φεβρουαρίου 12, 2009 στο 16:54

    an dextoume to ekswraismeno senario oti o rolos tis astunomias einai i pataksi tou egklimatos k i prostasia tou politi tote prokuptoun ta eksi sumperasmata:

    oses xiliades xronia i koinwnia einai domimeni panw se sustimata me kuverniseis kai ara astunomia i via kai i eglikatikotita panta upirxe. ara istorika kai mono exei apodeixtei oti ta eksousiastika sustimata me tin astunomia exoun apotuxei na petuxoun tin asfaleia.
    statistika episis exei prokupsei oti opou exei entathei i astunomeusi k i katastoli exei entathei kai i egklimatikotita.
    stoixiwdeis gnwseis koinwniologias an exei kapoios tha anazitisei tis aities pou prokaloun tin ekglimatikotita. periorizontas tis pragmatikes aities tha lusei k to provlima.
    oi aities einai profaneis: ftwxeia, koinwniki anisotita k adikia, anexeia, via pou gennaei perissoteri via ktl. oles autes tis aities o kapitalismos kai ta eksousiastika politika sustimata oxi mono den mporoun na tis periorisoun alla einai auta pou tis diogkwnoun. einai ta paragwga tou.
    ara loipon i anarxia pou prosvlepei se 1 entelws diaforetiko tropo organwsis tis koinwnias (pou ws twra den exei dokimastei) tha eksafanize autes tis aities pou paragoun to egklima kai ara kai to idio to eglima. epomenws i astunomia tha itan entelws peritti.

  4. mantepse poios
    Φεβρουαρίου 12, 2009 στο 23:01

    pros thomas 1 i via kai h egklimatikotita einai sth fisi tou anthropou oso kai na prospathoume na tin katasteiloume panta tha yparxei 2 katalhgeis sto symperasma oti h astunomia exei apotuxei sthn asfaleia mas.pos ennoeis esu thn asfaleia?ksipnas kai vlepeis mprosta sou to xaos?kai milo kiriolektika.3 sumfono oti h «posotita» ths astunomias dn voithaei. gia mena prepei na stoxeusoume sthn poiotita 4 sumfono kai me tis aities,alla gia poes mou mono ta kapitalistika systimata dimiourgoun auta ta provlimata?o koummounismos ta eksaliptei?5 kataligeis sthn anarxia me thn opoia os idea dn exo provlima.auto pou me provlimatizei einai oti dn exo parei pote apantisi gia to pos tha efarmostei.mia koinonia ktismeni sto kapitalistiko sistima dn mporei ksafnika na girisei sto allo akro.kai s auto to shmeio erxetai h via,pou opos eipes gennaei via.kai se rotao:poios eisai esi(to esi dn anaferetai apokleistika se sena)pou tha apofasiseis pote prepei na xrisimopoieitai h via kai gia poio logo?pernontas me to etsi thelo thn eksousia dn tautizesai me tous mpatsous?kai se rotao me oli ti kali diathesi.
    kai telos les:»i anarxia pou prosvlepei se 1 entelws diaforetiko tropo organwsis tis koinwnias (pou ws twra den exei dokimastei) tha eksafanize autes tis aities pou paragoun to egklima kai ara kai to idio to eglima.»
    apo pou phgazei auth h sigouria?kai pos «zitas» katargisi ths astunomias stirizomenos sthn idea enos sistimatos pou pote dn exei dokimastei?

  5. mantepse poios
    Φεβρουαρίου 12, 2009 στο 23:17

    pros jitano rotas an exoume dei pollous anthropous pou exoun soas ta frena kai kanoun paranomies.para pollous.posoi pou einai idi plousioi dn klevoun xrimata?me pio sic tropous vevaia.posoi dolofonoun kapoia-on gia prosopiko tous logo?ola auta pisteueis oti tha stamatousan an allazame politeuma?auta einai sth fisi tou anthropou dn eksafanizontai magika.dn exoun na kanoun me ton kapitalismo.alla gia mas pou theloume panta na ksexorizoume.gt yparxei to kapitalistiko sistima to skeftikes pote?gt kaneis apo tis «katoteres» takseis dn enantionetai s auto?oxi gt tou to xoun epivalei i istoria exi deiksei oti o kosmos paei kontra se oti ton katapiezei.tha tan poli oraio na xame ena kosmo xoris xrhmata kai eksousia.na vasizomastan stin kali thelisi ton anthropon.alla mhn prospatheis na soseis ena kosmo pou de thelei na sothei.gt dn aspazetai polis kosmos thn anarxia?gt kaneis dn thelei na nai isos me ton allon.einai sti fisi mas.

  6. jItaNo EsKaPado
    Φεβρουαρίου 13, 2009 στο 13:46

    pros Mantepse poios

    To gegonos oti yparxoun anthrwpoi pou theloun na ekmetaleftoun katastaseis kai na ploutisoun se varos allwn einai aporia tou gegonotos oti tous dinetai tetoia efkairia.
    Kai i efkairia afti tous dinetai mesa apo ena systima pou evnoei afto akrivws: tin koinwniki adikia.
    Se ena tetoio systima pou i paidia tou prospathei na perasei ena kai mono xaraktiristiko: afto tis kataxiwsis mesw tou atomikismou(prospathise oso pio sklira boreis me osa mesa diatheteis i sou diathetoun gia na gineis o kalyteros apolous) i tou syllogikou atomikismou(synergasou me atoma pou exoun ton idio skopo me sena outws wste na exeis megalyteri dynami, alla stin poreia tha xeperaseis kai aftous), den borei para na geniountai tetoia peristatika, mia tetoia pragmatikotita.
    Kai apo ti stigmi malista pou den yparxei koinwniki dikaiosyni gia na timwrei afta ta peristatika alla ta afinei na yparxoun kai na xeglistrane, timorwntas gia xekarfwma kapoia poly liga, stin ousia ta nomimopoiei kai pernaei ston aplo anthrwpo aftin ti stasi: pws an kaneis megaloklopes xwris na se paroun eidisi eisai mangkas kai den vlapteis kanenan para mono ofeleis ton eafto sou.
    Poios sou eipe oti oi katwtereskoinwnikes taxis den enantiwnontai ston kapitalismo epeidi tous aresei? nomizeis oti ton pappou mou pou pairnei 600 evrw to poly syntaxi, tou aresei afto? oxi vevaia.
    Ta xamylotera koinwnika stromata den exoun antilifthei ti tha pei o oros kapitalismos.
    ti antiprwsopevei.
    Giaftous, to systima pou exoume ta teleftaia 50 xronia stin ellada einai «mi-kommounismos» me opoiadipote morfi kathe fora epilegei o laos.
    Kai afto tous efxaristei logo tis terastias propagandas pou exei faei to sygekrimeno systima tou opoiou tou exoun allaxei kai ta fwta kai to onoma kai to ideologiko ypovathro…
    Kanenas den katalavainei tin ousia tis ataxikis koinwnias epeidi den vrethike kanenas na tou exigisei ti akrivws symainei…
    to xereis oti o megalyteros antikomounistikos, anti-socialistikos fovos tou kosmou, oxi mono stin ellada alla se pagkosmia klimaka einai to epixeirima oti «oi kommounistes tha mou oparoun to spiti?»

    Epipleon, min krineis apo ton eafto sou…
    To megalytero synesthima stin psixi tis anthrwpinis yparxis einai i allilegii.
    Afto to vlepeis apo tin organwsi twn atomwn apo ta proistorika xronia.
    Einai to synesthima pou exei prospathisei to systima na katapolemisi me xilious tropous, eite deinontas tou mia morfi «koinoktimosynis twn pantwn» eite metatrepontas to se «{synaisthima twn ligwn’ to opoio an to katexeis eisai poly tyxeros kai megalopsyxos alla dystyxws poly ligoi einai etsi.

    I alitheia einai omws pws an o anthrwpos tethei ypo synthikes ergasias gia to koino kalo, to koino ofelos, ara kai gia to diko tou, kai oxi se apanthrwpes synthikes kerdoforias tou kefalaiou, tha karpoforisei.

  7. thomas
    Φεβρουαρίου 13, 2009 στο 20:06

    to kuriarxo point tou kapitalismou einai o antagwnismos. antagwnismos simainei polemos olwn enantion olwn.
    kai einai i vasiki pigi tis doliotitas kai tou atomikstikou tropou zwis. einai to antipalo deos tou antagwnismou.
    kai an skeftoume pws, pou, apo pote prowtheitai o antagwnismos sti zwi enos atomou tha katalavoume oti mas ton pernane ap ti mera pou genniomaste.t

  8. eoeo
    Μαρτίου 4, 2009 στο 21:21

    σιγουρα πολλά από τα εγκλήματα έχουν την αφετηρία τους στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες οι οποίες είναι βασισμένες στον καπιταλισμό, στον ανταγωνισμό και γενικά σε όλα όσα εχουν προαναφερθεί.Από την άλλη υπάρχει και το έγκλημα το οποίο δεν συνδέεται άμεσα με τις ισχύουσες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες όπως είναι μια δολοφονία πάθους ή τιμής, η παιδοφιλία, ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών ακόμα και ένα παράνομο παρκάρισμα που αναγκάζει τον πεζό να περπατάει για 5 λεπτά στην εγνατία. οσο αφορά την πρώτη κατηγορία η μόνη λύση είναι η αστυνομία να αποσυνδεθεί από το πολιτικό της περίβλημα και να γίνει ένα αυτονόμο, αυτόβουλο όργανο κατοχύρωσης του αισθήματος της ασφάλειας της κοινωνίας με ιδιαίτερη μέριμνα για όσους είναι στο κοινωνικό περιθώριο.οσο αφορά τη δεύτερη χρειαζόμαστε μια αστυνομία αποτελεσματική στο έγκλημα και φρουρό των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Το ζητούμενο είναι τί θα γίνει μέχρι να αποκτήσουμε μια κοινωνία όπου δεν θα χρειάζεται η αστυνομία ή τουλάχιστον αυτό που θεσμικά σημερα ορίζεται ως κοινωνία. πιστύω ότι και σε μια αναρχική κοινωνία θα υπάρχει πολιτοφυλακή πράγμα το οποίο επιβεβαιώνει ότι το ερώτημα είναι τί αστυνομία χρειάζεται να έχουμε και όχι αν χρειάζεται αστυνομία ή οχι.

  9. jItaNo EsKaPado
    Μαρτίου 6, 2009 στο 18:07

    ‘η παιδοφιλία»

    edw twra milame gia arrwstia, oxi gia eglima kai prepei na tyxei analogis antimetopisis

    πιστύω ότι και σε μια αναρχική κοινωνία θα υπάρχει πολιτοφυλακή »

    swsta pisteveis an kai den xerw pws fantazesai afti ti politofylaki.
    Mias kai den yparxei systima, den tha borei kai afti na einai meros tou.
    I politofylaki tha einai oi idioi anthrwpoi pou tha pairnoun tis tyxes tous sta xeria tous.
    Den tha einai sygekrimena atoma isws, ena swma, mia organwsi, kathos kati tetoio tha dimiourgouse stadiaka mia taxi, mia kasta.Tha itan isws mia ypoxrewsi tou kathenos atomou pros tin koinwnia pou tha eprepe na to praxei isws me kapoia seira.
    Pantws tha itan enas thesmos ston opoio oi anthrwpoi tha eixan tin efkairia na paroun tis tyxes tous sta xeria tous kai afto akomi perisotero tha dimiourgouse ena aisthima enantia sta parapanw anaferomena eglimata enantiwn tis koinwnias alla tha itan kai enas apotreptiko mixanismos apo tin yparxi tou kai mono, giati to atomo pou tha skeftotan na kanei kapoio tetoio eglima tha ixere oti exei na antimetopisei atoma pou exoun poly pio entono aisthima tou koinwnikou dikaiou apo mia astynomia, kathws einai oi idioi pou exoun tis tyxes tous sta xeria tous.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: