Αρχική > Uncategorized > ΠΑΡΕΛΑ-ΣΥ ΦΥΓΕ ΣΥ

ΠΑΡΕΛΑ-ΣΥ ΦΥΓΕ ΣΥ

Μαρτίου 22, 2009 Σχολιάστε Go to comments

250

Το θέμα των στρατιωτικών και μαθητικών παρελάσεων, τοποθετείται όλο και πιο δυναμικά στην δημόσια ατζέντα, με τη συζήτηση για το κατά πόσο αυτές πρέπει μα διεξάγονται ή όχι να έχει πλέον ανοίξει. Το χουντικό αυτό κατάλοιπο(δικτατορία Μεταξά), φροντίζει στα μυαλά κάποιων να υπενθυμίζει, την υπεραξία του έθνους και να λειτουργεί ως συμπλήρωμα μιας συνεχούς και εκ νέου αναγεννημένης, εθνικής προπαγάνδας, λαμβάνοντας και μετανεωτερικές διαστάσεις. Τα τελευταία χρόνια σε τούτες τις «ιερές» ημέρες, μονοπωλεί την επικαιρότητα, το ζήτημα του κατά πόσον ένας μαθητής μη ιθαγενής, έχει την δυνατότητα να σηκώσει ψηλά «κι υπερήφανα» την ελληνική σημαία (Θυμηθείτε υπόθεση Τσενάι) , γεγονός που διχάζει ακόμη και τους υποστηρικτές του «θεσμού». Άλλοι επιμένουν πως μόνο τα ultimate ελληνόπουλα έχουν αυτό το δικαίωμα, ενώ άλλοι πιο «ψαγμένοι» χρησιμοποιούν την διαστρευλομένη ρήση του Ισοκράτη, που αποδίδεται ως ότι «Έλλην είναι όποιος μετέχει ελληνικής παιδείας». Αποτέλεσμα αυτής της διαμάχης , είναι η διαπόμπευση κι ο εξευτελισμός, μαθητών παιδιών μεταναστών, απόρροια, μίας συνολικής ρατσιστικής υποδόριας αντιμετώπισης κρατικής αλλά και κοινωνικής, ως προς αυτούς τους ανθρώπους. Εν τέλει όμως οι παρελάσεις διεξάγονται κανονικά, αλλού και με μη ομοεθνής μαθητές, αλλού και με αυτούς, μιας και άπαντες υπόκεινται σε ένα προαιρετικό εξαναγκασμό συμμετοχής. Το σκηνικό το ίδιο. Μικροί μεγάλοι στημένοι στις δυο πλευρές του δρόμου, μαλί της γριάς, ποπ-κορν και το πατροπαράδοτο στραγάλι, γονείς να καμαρώνουν τα παιδιά τους, που γυαλισμένα χτενισμένα και ζελεδιασμένα, θα περάσουν ομοιόμορφα από μπροστά τους.

Αλλά για μια στιγμή (rewind). Ποια είναι αυτά τα παιδιά που όλος ο καλός ο κόσμος θα χειροκροτά, άρχοντες, προύχοντες, νταβάδες και παπάδες. Μην είναι αυτά τα παιδιά που το Δεκέμβρη παρέλαυναν στους δρόμους όλης της Ελλάδας, χωρίς ομοιομορφία στο βήμα και στο ντύσιμο, αλλά με ομοιομορφία στην ψυχή και στην αγανάκτηση για τον θάνατο του συνομήλικού τους Αλέξανδρου. Τότε αντί στραγαλίων, το ελληνικό κράτος, φρόντισε να τους πετάει τα πατροπαράδοτα δακρυγόνα( εντάξει τουλάχιστον η ελληνική αστυνομία, ήθελε να διατηρήσει το έθιμο) , να τα ξυλοφορτώνει, να τα ξεφτιλίζει, να τρομοκρατεί, να τα φυλακίζει . Η κοινή γνώμη σοκαρισμένη, να στέκει αμήχανη μπροστά στο «δέος των καταστροφών» και της απειλής της περιουσίας, από 15χρονα κορίτσια κι αγόρια ισάξια των καμικάζι του ιαπωνικού στρατού κι με τα ΜΜΕ, να τρομολαγνούν και να μιλούν γι ακυβέρνητη πολιτεία, προαναγγέλλοντας και επιβάλλοντας έμμεσα, μια ακόμη πιο στυγερή καταστολή. Τότε όμως οι όχθες των δρόμων δεν ήταν πλευρισμένες από χαχανίζοντες χειροκροτητές, γιατί ο ίδιος δρόμος φούσκωνε από την δύναμη των χαμόγελων της ύπαρξης , από την φωνή της παρουσίας κι από ένα άι σιχτίρ , από τα παιδιά που δεν αισθανθήκαν μόνο την απειλή των όπλων, αλλά περισσότερο την διαρκή λοβοτομή, την χαμένη παιδικότητα .

Κι αυτά τα παιδιά τώρα που ζυγώνει η 25η του Μάρτη θα’ ναι ξανά σε εξαναγκασμένους δρόμους, αλλά εντάξει αφού χάνετε και το μάθημα δεν τρέχει, πλάι σε φουσκωμένα στήθη υπερηφάνειας για την επιτυχημένη εξημέρωση( νομίζετε) κι όλους αυτούς που θα κοιτούν καρτερικά το ρολόι για την λήξη του εθνικού καθήκοντος, μιας κι ο μπακαλιάρος στο σπίτι περιμένει, θα κόψει κι η σκορδαλιά. Αυτά τα παιδιά θα εξυμνηθούν ως ο ανθός κι η ελπίδα της ελληνικής κοινωνίας κι ίσως να είναι το μοναδικό ορθό πράγμα που θα ειπωθεί. Ναι γιατί αυτά τα παιδιά είναι η ελπίδα, η ελπίδα που γεννήθηκε μέσα από έναν θάνατο (αυτή είναι η ζωή), αυτά τα παιδιά θα γίνουν ο εφιάλτης σας γιατί αρχίσανε να βλέπουνε όνειρα δικά τους, κι όχι προκάτ κι είναι αυτά τα παιδιά που τα χειροκροτάτε με γκλομπ κι υποκρισία μα σας κοιτούν στα μάτια και σας τραγουδούν

«Αρκετά ρε μαλάκες με την κονόμα και τις μαλακίες σας μας γαμήσατε»

ΤΟ ΝΟΥ ΣΑΣ

ΥΓ: Να πείτε ρε στην μάνα του Αλέξανδρου που να πάει να καμαρώσει το παιδί της

Advertisements
Κατηγορίες:Uncategorized
  1. jItaNo EsKaPado
    Μαρτίου 22, 2009 στο 18:15

    Paidi metanastwn, Wra parelasis. To vrizoun to xtipoun, to paravlepoun olo to xrono.
    Exei varethei pia kai exei valei ola tou ta dynata gia na ginei o prwtos mathitis, na sikwsei ti simaia…
    OXI giati thelei na einai o kalyteros, OXI giati aisthanetai Ellinas stin psixi, alla pio poly isws epeidi elpizei oti oi trigyrw vasanistes tou tha ton THEWRISOUN pio poly ellina…
    Oti me to sikwma mias simaias mias xwras pou twn exei perithoriopoiisei, tha kataferei tin epanentaxi tou stin koinwnia ws isotimo melos.
    Alla oxi, afti irimada i koinwnia einai entelws surreal gamw tin poutana tis…
    Pio to noima twn parelasewn? na gigantwthei to ethniko fronima, na gemisoun dakruya ta matia (oxi apo kapnogona) kai thimises enos endoxou agwna to myalo.
    Kai otan ena paidi pou atyxise na exei diaforetiki ethnikotita (i xwra proelefsis kata to pio sic, thareis kai einai zambon i moustarda) katafernei para to provlima tis glwssas na xeperasei tous symathites tou stis epidoseis, tote pali kainourio kima antidrasewn…

    «Me pio dikaiwma o XENOS tha sikwsei ti simaia mas, oi progonoi tou POU itan otan oi dikoi mas…» klp klp

    Etsi to paidi exostrakizetai ( i stin periptswi tou proanaferthentws Tsenai, mas grafei starxidia tou kai diaprepei stas Evrwpas kai stas Amerikas) kai to systima katafernei na aftoaneritai kai na bourdouklwnetai ston epanapatriwtiko tou agwna…

    Eleos tou eleous, o mizeri simaia, gia sena tosos xamos pia?
    Gia ena stavro me kati riges?

    Ftanoun pia oi parelaseis!
    OUF!

  2. mantepse poios
    Μαρτίου 22, 2009 στο 18:29

    jitano mporo na katalavo thn «orgi» sou oson afora th shmaia kai pos autoanereitai to sistima otan prokeitai na th sikosei allodapos.voithise me omos na katalavo to skeptiko soy os pros th katarghsh ton parelaseon.

  3. jItaNo EsKaPado
    Μαρτίου 22, 2009 στο 18:55

    i parelasi itan einai kai tha einai ena meso epidixis stratiotikwn dynamewn, afou afti ginetai me tropo stratiotiko akoma kai gia tous mathites (omoiomorfia sto ntisimo, stratiotiko emvatirio, vima stathero)
    Ola ta parapanw parapempoun kai se fasistiki politiki(vlepe neolaia xitler, mousolini, metaxa)

    Giati na yaparxoun tetoies parelaseis se ena legomeno «Dimokratiko» kathestos an oxi gia na ypenthimizoun ola afta ston lao, syn tin tonosi tou «patriotikou» aisthimatos, syn tin epagrypnisi giati «oi exthroi mas den koimountai pote» klp klp.
    Se ti xreiazontai pera apo ola afta? Pou kollaei i simaia?

    Tha itan arage dynaton na antikatastathoun me politistikes ekdilwseis twn mathitwn se Imerominies asxetes me «Ethnikes epetious» stis opoies ta paidia tha borousan na anadeixoun ta talenta tous sti mousiki, ton athlitismo, kai genikotera oti talento exei to kathena?

    Pou kollaei to stratiotiko stoixeio stis mathitikes parelaseis?

  4. mantepse poios
    Μαρτίου 22, 2009 στο 19:33

    sigoura h parelasi einai kataloipo mias proigoumenis didaktorias kai kanena noima dn exei pleon pera apo tin tonosi toy patriotikou aisthimatos opos eipes.par ola auta theoreis pos ta gegonota tou parelthontos prepei na ksexniountai?dn exoun simasia?h apla na timountai me tropous diaforetikous?oson aora tis politistikes ekdiloseis..ksereis..dn ksero an sto xoun pei..alla zoume sthn ellada..xoris plaka tora oraia tha tan alla eimaste poloi apasxolimenoi me to na misoume kathe ti mi elliniko gia na skeftoume kati tetoio.
    Pou kollaei to stratiotiko stoixeio stis mathitikes parelaseis?
    ma h parelash sthn ousia ginetai gia na timithei o stratos.oi tromeroi kai foveroi ellinarades pou katatroposan tous ksenous.h toulaxiston auto theloun na perasoun.

  5. jItaNo EsKaPado
    Μαρτίου 22, 2009 στο 19:58

    ma afto akrivws lew kai gw, to idio leme stin ousia…

    twra symfwna me to an tha prepei na xexniountai oi oxi kapoia gegonota tou parelthontws, afto exei na kanei me to pws krinei okaneis ta idia ta gegonota, tis vathiteres aities tous kai kinitra, ta symferontas kai AN telika eginan gia kalo i an eginan me ton swsto tropo.

  6. anais
    Απρίλιος 10, 2009 στο 12:00

    φοβερο το κειμενο,μου αρεσε παρα πολυ!οσο για τις παρελασεις,ειναι μια μεγαλη κουβεντα!για μενα δεν εχουν κανενα απολυτως νοημα,θα μπορουσαν να γιρταζουν τις εθνικες επετειους με διαφορετικους τροπους.κ σιγουρα δεν ξερουμε πως ακριβως εγιναν τα πραγματα..το μονο σιγουρο ειναι οτι δεν ισχυει παντα το »καλοι ελληνες,κακοι τουρκοι»,ειναι τοσο αφελες…λες κ εμεις δεν καναμε ποτε βλακειες σε αλλους λαους

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: