Αρχική > Uncategorized > Περί Επανάστασης και Δικτατορίας του Προλεταριάτου

Περί Επανάστασης και Δικτατορίας του Προλεταριάτου

Σεπτεμβρίου 20, 2009 Σχολιάστε Go to comments

(Απόσπασμα από το κείμενο «Ο Αναρχικός Τραπεζίτης» του Φερνάντο Πεσόα)

…-Τι σημαίνει «επαναστατική δικτατορία»;

-Όπως προηγουμένως σας εξήγησα, υλική προσαρμογή δεν μπορεί να γίνει σε κάτι που δεν υπάρχει ακόμα υλικά. Αν γινόταν απότομα η κοινωνική επανάσταση, το καθεστώς που θα εγκαθιδρυόταν δεν θα ήταν η ελεύθερη κοινωνία (γιατί οι άνθρωποι δεν θα ήταν προετοιμασμένοι γι’ αυτήν), αλλά η δικτατορία εκείνων που θα ήθελαν να εγκαθιδρύσουν την ελεύθερη κοινωνία. Μήπως, όμως, η δικτατορία αυτή θα μπορούσε να έχει ένα υλικό στοιχείο της ελεύθερης κοινωνίας; Μήπως θα μπορούσε να έχει ένα υλικό στοιχείο, στο οποίο θα έπρεπε να προσαρμοστούν οι άνθρωποι;

Να πιο επιχείρημα θα μπορούσαν να προβάλουν οι ηλίθιοι υποστηρικτές της «δικτατορίας του προλεταριάτου», αν ήταν ικανοί να προβάλουν επιχειρήματα ή έστω και μόνο να σκεφτούν…

…ένα Επαναστατικό καθεστώς, όποιος κι αν είναι ο στόχος του, η ιδέα που το εμπνέει, για όσον καιρό διαρκεί, είναι από υλική άποψη, μόνον ένα πράγμα: Ένα επαναστατικό καθεστώς. Ε, λοιπόν, επαναστατικό καθεστώς σημαίνει δικτατορία που βασίζεται στα όπλα ή, ακριβέστερα, δεσποτικό στρατιωτικό καθεστώς, αφού μια μερίδα της κοινωνίας επιβάλλεται με τα όπλα στην υπόλοιπη κοινωνία. Μιλώ για τη μερίδα που, με την επανάσταση, κατέλαβε την εξουσία.

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Το ακόλουθο: όποιος προσαρμοστεί στο καθεστώς αυτό, που από υλική σκοπιά, άμεσα, είναι απλώς ένα δεσποτικό στρατιωτικό καθεστώς, προσαρμόζεται στην πραγματικότητα μόνο σε ένα τέτοιο δεσποτικό στρατιωτικό καθεστώς.

Η Ιδέα που είχε εμπνεύσει τους Επαναστάτες, ο στόχος των επαναστατών, έχουν εξαφανιστεί τελείως από την κοινωνική πραγματικότητα, που την καλύπτει πια πλήρως η κατάσταση του κοινωνικού πολέμου. Να γιατί μια επαναστατική δικτατορία μπορεί να δώσει (κι όσο περισσότερο διαρκέσει, τόσο περισσότερο θα δώσει) μόνο μια δικτατορική κοινωνία σε κατάσταση κοινωνικού πολέμου, δηλαδή έναν στρατιωτικό δεσποτισμό. Δε θα μπορούσε να συμβεί τίποτα διαφορετικό. Κι ανέκαθεν έτσι ήταν…Πού κατέληξαν οι πολιτικές διαμάχες στην Ρώμη; Στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και στον στρατιωτικό της δεσποτισμό. Που κατέληξε η Γαλλική επανάσταση; Στον Ναπολέοντα και στον Στρατιωτικό του δεσποτισμό.

Θα δείτε και πού πρόκειται να καταλήξει η Ρωσική Επανάσταση(σ.σ.: το κείμενο είναι γραμμένο το 1922, εν μέσω της επανάστασης των Μπολσεβίκων): σε ένα καθεστώς που θα καθυστερήσει για κάμποσες δεκαετίες την έλευση της Ελεύθερης Κοινωνίας…

…Στόχος: η Αναρχική κοινωνία, η ελεύθερη κοινωνία. Μέσον: το πέρασμα, δίχως κανένα μεταβατικό στάδιο, από την αστική κοινωνία στην ελεύθερη κοινωνία.

Το πέρασμα αυτό θα το προετοιμάσει και θα το κάνει εφικτό μια εντατική, πλήρης και επιθετική προπαγάνδα, που θα προδιαθέσει θετικά όλα τα πνεύματα και θα υπερνικήσει όλες τις αντιστάσεις. Φυσικά, όταν λέω «προπαγάνδα», δεν εννοώ μόνο το γραπτό ή προφορικό λόγο: εννοώ τα πάντα, την άμεση ή έμμεση δραστηριότητα, που μπορεί να προδιαθέσει θετικά τους ανθρώπους απέναντι στην ελεύθερη κοινωνία και να υπερνικήσει όλες τις αντιστάσεις που προβάλλονται στην έλευσή της. Έτσι, αφού δε θα’ χει πια σχεδόν καμία αντίσταση να υπερνικήσει, η κοινωνική επανάσταση, όταν γίνει, θα ολοκληρωθεί σύντομα και εύκολα και δεν θα’ χει ανάγκη από κανενός είδους επαναστατική δικτατορία, εφόσον δεν θα ’χει πάνω σε ποιόν να την ασκήσει.

Advertisements
Κατηγορίες:Uncategorized
  1. 1
    Σεπτεμβρίου 22, 2009 στο 13:37

    Νωθρα λογια ενος νωθρου ανθρωπου.Φιλτατοι πολυ χαιρομαι που επιτελους ανεβαινει ενα τετοιο κειμενο ακομα και αν ειναι μηδενιΚης ιδεολογικοπολιτικης αξιας και δεν προσφερει ψεγαδι πΡαγματικης γνωσης. Λοιπον θελω να ξεκινησω με το βασικοτερο Ολων.Εξουσια ποιανου,σε ποιον και με τι Σκοπο.Ετσι λοιπον δικτατορια του προλεΤαριατου, εξουσια της εργατικης ταξης,εξουσιΑ του λαου δεν μπορει παρα Να ασκειται πανω στα αντικρουομενα συμφεροντα της και συγκεκριμενα στην αστικη ταξη και στα κομματια εκεινα της κοινωνιας που θα συνταχθουν μαζι της στον πολεμο για την αντεπανασταση.Πρωταρχικο ρολο Δηλαδη παιζει η υπαρξη των ταξεων,η βιαια συγκρουσΗ τους,η νικη και η ηττα.Σε περιπτωση νικης της εργατικης ταξης,η εγκαθιδρυση της δικτατοριας του προλεταριατου ειναι αναγκαια για εναν και μονο λογο,την καταργηση της εξουσιας,την αποκτηση απο τον λαο ολων των παραγωγικων δομων και την εξασφαλιση της μη υπαρξης αντεπαναστατικων δρασεων.Η δικτατορια του προλεταριατου λοιπον εχει την υλικη της δομη στα εργατικα συμβουλια,στον εργατικο ελεγχο,στον σχεδιασμο και τον ελεγχο της παραγωγης μεσω της αμεσης δημοκρατιας που τηρειται σε αυτα, οι αναγκες ειναι το ζυγι για τις αποφασεις και η εξειδικευση απο τον κεντρικο σχεδιασμο αποτελει τα θεμελια της σοσιαλιστικης οικοδομησης.Απλουστευτικες λογικες σαν του εν λογω αγνωστου κυριου οδηγουν σε παρερμηνειες και διαστρευλωσεις.Η δικτατορια του προλεταριατου δεν προσβλεπει στην εγκαθιδρυση ενος καθεστωτος αλλα στην σταδιακη αυτοαπονεκρωση του κρατους.Η αταξικη κοινωνια δεν ειναι κοινωνια διχως νομους,μια χαωδης κατασταση αλλα μια κοινωνια με την πιο προηγμενη επιστημονικη ειδικευση,μια κοινωνια με την πιο προηγμενη τεχνολογια,με την αριστη παιδεια,και με χιλια δυο αλλα με…Η ελευθερια προκυπτει απο την συνειδηση της αναγκαιοτητας και οχι απο ατακες και ελαφρολογα μικροαστικων αντιληψεων.Δεν μπορεις να μιλας για κινημα και επανασταση και να απαρνιεσαι τον καθοριστικο και παιδευτικο ρολο του σοσιαλισμου.Το εγκλημα βρισκεται μεσα στην τιμωρια και παντα δικαζεται, βλεπε ισπανικος εμφυλιος και οι μεγαλοαναρχικοι μετεπειτα υπουργοι,πηγαν οι κομμουνιστες να σωσουν την κατασταση και με την βοηθεια της σοβιετικης ενωσης αλλα ηταν αργα.Αυτα γινονται οταν δεν υπαρχει προσανατολισμος,οταν δεν υπαρχει προοπτικη,οταν δεν υπαρχει σχεδιασμος.Αυτο εγινε και στην ΕΣΣΔ μετα το 1960 με χυδαιο τροπο που δεν αρμοζει σε κομμουνιστες.

  2. jItaNo EsKaPado
    Σεπτεμβρίου 22, 2009 στο 16:51

    «Απλουστευτικες λογικες σαν του εν λογω αγνωστου κυριου οδηγουν σε παρερμηνειες και διαστρευλωσεις.»

    Exeis katalavei oti milas gia ton Fernando Pesoa? enan apo tous koryfaious poihtes olwn twn epoxwn?

    «βλεπε ισπανικος εμφυλιος και οι μεγαλοαναρχικοι μετεπειτα υπουργοι,πηγαν οι κομμουνιστες να σωσουν την κατασταση και με την βοηθεια της σοβιετικης ενωσης αλλα ηταν αργα»

    axem axem, Eleftheriakh konwtita ths katalwnias, axem axem, anaptixi pou megalyterh den exei xanadei o kosmos.. axem axem, Stalin, axem axem…

    kata ta alla, na matheis oti perisotero oi anarxosyndikalistes, oi opoioi DEN einai anarxikoi para kapoios allos katelavan ypourgeia meta ton emfylio.

    kai episis, bravo gia to lektiko toixos tou Berolinou pou ekanes copy paste gia akoma mia fora

  3. 1
    Σεπτεμβρίου 22, 2009 στο 19:27

    Μαλλον αλλος κανει τα copy paste γιατι εγω σιγουρα οχι!Ποιο λεκτικο τειχος του Βερολινου?Και εγω ειμαι ενας απο τους κορυφαιους χορευτες…

  4. tr3lam3nos
    Σεπτεμβρίου 22, 2009 στο 19:43

    Ποιου άγνωστου κυρίου ρε καψερέ, χτυπημένε απ’ τη μοίρα άνθρωπε…Ο Φερνάντο Πεσόα έχει μείνει στην ιστορία ως ο εθνικός ποιητής της Πορτογαλίας και ένας απ’ τους μεγαλύτερους συγγραφείς του 20ου.Εσύ θα μείνεις στην ιστορία ως ο άνθρωπος που απεκάλεσε τον Φερνάντο Πεσόα «άγνωστο κύριο»…

  5. jItaNo EsKaPado
    Σεπτεμβρίου 23, 2009 στο 02:36

    Kala, ntax, gia ton 1 o koryfaios (kai isws o monadikos axios) poihths paizei na einai o Ritsos kai agaphmeno tou poihma «Ta paidia ths KNE pou sth zwh lene to mega NAI»

    dhladh eleos. entaxei kati eixame parei myroudia sxetika me thn hmimatheia sou alla afto parapei. Katantas asteios me afta pou les, toulaxiston mhn ta peis paraexw kai gelane kai oi ypoloipoi anthrwpoi.
    H mallon pesta, to gelio kanei kalo, egw to katalava poly kala meta to debate. Aisthanomai allos anthrwpos!

  6. 1
    Σεπτεμβρίου 23, 2009 στο 10:07

    XAXAXAXAXAXAXAXAXA!Eniwses diavasmenos e?XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXA!Prosferw xara stous anthrwpous!File pio apaidefto,agrammato,astoixeiwto kai apolitisto anthrwpo apo esena den exw sinantisei sti zwi mou.Esi filarako gemizeis to kefali sou me ta skata tis anarxias kai egw milaw kai mathainw gia tin epanastasi.Diavase ton ilithio ton pesoa,ton pseftoanarxiko,ton atalanto dithen anatrptiko poiiti sou kai koimisou agalitsa me tin mama sou kai ton mpampa sou na sou lene paramithakia gia ton kako stalin kai ton ilithio Marx.

  7. tr3lam3nos
    Σεπτεμβρίου 23, 2009 στο 15:10

    Αγόρι μου να σε προστατέψω προσπαθώ. Θα μείνεις στην ιστορία ως ο άνθρωπος που απεκάλεσε τον Πεσόα ηλίθιο και ατάλαντο. Εθνικός ποιητής της Πορτογαλίας είναι όχι γιατί ξαφνικά η Πορτογαλία έγινε ανάρχα. Απλά κατάλαβε αυτή η χώρα ότι έχει τη τύχη να είναι Πορτογάλος ένας απ’ τους μεγαλύτερους συγγραφείς – διανοητές του 20ου αιώνα. Άσχετα αν χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να εκτιμηθεί και να μπει στο πάνθεον της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Αυτή, όμως, είναι η κατάντια αυτής της γενιάς. Πραγματικά νιώθω μεγάλη δυσφορία για το ότι είχες το θράσος δίχως να γνωρίζεις να πεις αυτά τα πράγματα. Υπάρχει χρόνος να τον γνωρίσεις και να τον εκτιμήσεις. Αν το κάνεις εσύ θα βγεις κερδισμένος.

  8. jItaNo EsKaPado
    Σεπτεμβρίου 23, 2009 στο 15:29

    Dystyxws den eixa thn tyxh(borei na htan kai kalytera etsi) na megalwsw dipla se goneis pou na mou lene gia ton stalin kai ton Marx oute kako oute kalo. monos mou ematha kai gia tous dyo mesa apo thn aftomorfwsh.
    Oute kamia oikogenia knhtwn eimaste na mou kanoun propaganda opws kanoun oi KKEdes sta idia tous ta paidia oute tpt tetoio

  9. someone
    Οκτώβριος 1, 2009 στο 19:00

    Αυτος ο 1 δεν εχει καμια σχεση με την ΚΝΕ,το ΚΚΕ και την ΠΚΣ.Για ολα τα υπολοιπα δεν υπαρχει λογος να σχολιασω καθως θεωρω εναν τετοιο διαλογο στο internet,βλακωδη,ανουσιο και απροσωπο.Ο καθενας μπορει να δηλωνει ο,τι θελει πισω απο το πληκτρολογιο του,να το παιζει εξυπνος,να βριζει και να προβοκαρει.Σε μια τετοια διαδικασια ο μονος κερδισμενος ειναι η ασφαλεια και τα τσιρακια της.Οποιος επιθυμει υγιη συζητηση,κουβεντα και αντιπαραθεση με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ ξερει που θα την βρει,στους καθημερινους αγωνες που δινει,στα τραπεζακια στις σχολες,στις γενικες συνελευσεις.Οι κομμουνιστες δεν εχουν ουτε λεπτο διαθεσιμο για να παει χαμενο σε ιντερνετικες συνομιλιες και ηλιθιες αντιπαραθεσεις σε ιστοτοπους.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: