Αρχική > Uncategorized > Παπάδες vs. Φοιτητές: 1-0

Παπάδες vs. Φοιτητές: 1-0

31 Δεκεμβρίου, 2011 Σχολιάστε Go to comments

Ας ξεκινήσουμε απλά, λιτά, ξερά:

27.000 €. Αυτό είναι το ποσό με το οποίο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης νοικιάζει το κτήριο όπου στεγάζεται το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας από την Ιερά Μονή Διονυσίου του Αγίου Όρους. Να το επαναλάβω για όσους δεν το αντιλήφθηκαν. Το ΑΠΘ δίνει στην Ιερά Μονή Διονυσίου 27.000€ κάθε μήνα για το κτήριο που στεγάζει το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ. Πολλαπλασιαζόμενο επί δώδεκα μήνες που έχει ένας χρόνος, μας κάνει 324.000€, χάριν ευκολίας ας πούμε τριακόσιες. Το Τμήμα στεγάζεται στην συγκεκριμένη διεύθυνση (ν.46 επί της οδού Εγνατίας) για περίπου μία δεκαετία. Εάν υποθέσουμε ότι το νοίκι δεν έχει αυξομειωθεί σε αυτή τη δεκαετία, το συνολικό ποσό ξεπερνάει τα 3.000.000€. Ολογράφως: τρία εκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι το ποσό που έχουν πάρει από το ΑΠΘ οι λιτοί κι απέριττοι μοναχοί της Μονής Διονυσίου σε βάθος δεκαετίας. Καταλαβαίνω ότι στους χορτασμένους από τα μηντιακά δισεκατομμύρια του χρέους, το ποσό δεν φαίνεται για κάτι το σπουδαίο. Αλλά κάντε μια παύση, πηγαίνετε μερικές σειρές πιο πάνω, διαβάστε το, ξαναδιαβάστε το, πάρτε μερικές στιγμές για να χωνέψετε το μέγεθος του ποσού.
Τρία εκατομμύρια ευρώ. Για ένα κτήριο που αποτελεί παράδειγμα για το πώς δεν θα έπρεπε να είναι τα κτήρια που στεγάζουν εκπαιδευτικές διαδικασίες. Ένα κτήριο που έχει μία και μοναδική ευρύχωρη και λειτουργική αίθουσα διδασκαλίας (για τους μυημένους, μιλώ για την 4β). Ένα κτήριο που στεγάζει την πιο κλειστοφοβική βιβλιοθήκη όλων των εποχών (και είναι 2 Τμημάτων, παρακαλώ!). Στην οποία βιβλιοθήκη, το αναγνωστήριο (δύο τραπέζια) βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον πάγκο της εξυπηρέτησης φοιτητών — εκεί δηλαδή που στα 30 τετραγωνικά της βιβλιοθήκης γίνεται ο περισσότερος θόρυβος. Ένα κτήριο που δεν έχει ελεύθερο χώρο για να συγκεντρωθούν πάνω από 20 άτομα. Ένα κτήριο στο οποίο οι αίθουσες πληροφορικής μπάζουν νερά σχεδόν στην παραμικρή ψιχάλα. Ένα κτήριο που δεν έχει έναν συγκεκριμένο χώρο για ανακοινώσεις. Στους διαδρόμους του οποίου δεν χωράνε να σταθούν δύο άνθρωποι ο ένας δίπλα στον άλλο. Που έχει μία και μοναδική σκάλα που το διαπερνά από το ισόγειο έως τον τελευταιό του όροφο. Που έχει δύο ασανσέρ (μονάχα 1 από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα) τα οποία αχρηστεύονται ανά δεκαπενθήμερο. Που έχει μία και μοναδική είσοδο. Που δεν έχει καμία λειτουργική έξοδο έκτακτης ανάγκης. Ένα κτήριο που δεν έχει κυλικείο. Τρία εκατομμύρια!
Από το μυαλό κάποιου που έχει έστω και λίγα γραμμάρια λογικής, περνάνε μερικές απορίες. Τα τρία εκατομμύρια δεν θα μπορούσαν να είχαν πάει στην επιδιόρθωση του Μανδαλίδειου Μεγάρου, όπου στεγαζόταν το Τμήμα μέχρι να κριθεί το κτήριο επικίνδυνο σε περίπτωση σεισμού? Με τρία εκατομμύρια δεν θα μπορούσε να είχε κατασκευαστεί ένα καινούριο κτήριο για να στεγάσει το Τμήμα, κατά προτίμηση κάπου στην Πανεπιστημιούπολη, για να έχουν οι φοιτητές του Τμήματος επαφή και με κανέναν άλλο άνθρωπο της ηλικίας τους? Πόσος και τί ποιότητας εξοπλισμός θα μπορούσε να είχε αγοραστεί με τρία εκατομμύρια ευρώ? Πόσους ραδιοφωνικούς πομπούς θα μπορούσε να έχει το Τμήμα Δημοσιογραφίας? Τι μεγέθους και λειτουργικότητας στούντιο θα μπορούσε να είχε κατασκευαστεί με τρία εκατομμύρια ευρώ? Πόσοι φοιτητές θα μπορούσαν να έχουν λάβει οικονομική βοήθεια από αυτά τα λεφτά? Πόσα συγγράματα/σημειώσεις θα μπορούσαν να έχουν παρασχεθεί δωρεάν? Τί έχουν κάνει με τα τρία αυτά εκατομμύρια ευρώ οι ρακένδυτοι μοναχοί? Πόσα ελικόπτερα έχει η Μονή Διονυσίου? Δεν ισχύει στην περίπτωσή τους το «ο έχων δύο (μάλλον 22) κτήρια, να δίνει το ένα»?

Θα ήταν εξαιρετικό αν απαντούσε σε (τουλάχιστον) κάποιο από αυτά τα ερωτήματα η πρόεδρος του Τμήματος κ. Δέσπω Λιάλιου. Αλλά, θα μου πείτε, είναι πρόεδρος για λιγότερο από ένα χρόνο, πού να ξέρει. Μήπως μπορεί να απαντήσει με την ιδιότητα της αντιπρύτανη κοινωνικών υποθέσεων? Μα ούτε εκεί έχει κλείσει χρόνο. Άραγε να μπορεί να απαντήσει ως ακαδημαϊκός? Αμφιβάλλω αν αυτές είναι ερωτήσεις για τον κάθε ακαδημαϊκό… Μήπως τότε εκ του αντικειμένου της, της Ποιμαντικής Θεολογίας? Κι αν πάλι όχι, μήπως θα μπορούσε να προσφέρει μια απάντηση ως ανθρώπινο ον…? Αλλά ξέχασα, η αγαπημένη της φράση είναι «Πάνω απ’ όλα η Εκκλησία!»…

ΥΓ. Από τον καινούριο χρόνο οι μοναχοί αποφάσισαν να μας κάνουν μια εκπτωσούλα της τάξης του 18,5%. Θα πληρώνουμε πλέον — αν δεν απατώμαι — 22.000€. Σαφώς επίδειξη μεγαλοψυχίας.

Advertisement
  1. Jason
    30 Απριλίου, 2012 στο 14:31

    Αγαπητέ φίλε,
    Χριστός ανέστη!
    Δε γνωρίζω ποιο είναι το κίνητρό σου για να γράψεις αυτό άρθρο. Αν και χρειάζεσαι κάποια μαθήματα Ελληνικής γλώσσας (π.χ. οδός Εγνατία και όχι Εγνατίας, όπως λέμε οδός Βενιζέλου και όχι Βενιζέλος. Θα αγνοείς πως η οδός είναι αφιερωμένη στο Στρατηγό Εγνατία, άρα είναι η οδός Εγνατία, της οδού Εγνατία πάλι και όχι Εγνατίας)
    Και έρχομαι στο προκείμενο. Λένε οι κουτσομπόλες ….

    1.»Τι τα θέλει τα λεφτά η Εκκλησία και τα μοναστήρια»;
    Απάντηση: τη μια λέτε ότι έχει η Εκκλησία περιουσία και κάθεται. Δεν την εκμεταλλεύεται. Την άλλη τα εκμεταλλεύεται και δε σας αρέσει. Τι τέλος πάντων θέλετε; Δεν ήταν υποχρεωμένο το Πανεπιστήμιο να νοικιάσει εκεί. Αν θέλει ας πάει αλλού. Δεν το ανάγκασε κανείς να νοικιάσει εκεί. Και πάλι καλά που το είχε η Ι.Μ. Διονυσίου, διότι για το πρώην Δημαρχείο πληρώναμε 1.000.000 το χρόνο. Αλλά για αυτό σιωπάς και εσύ και η συνομοταξία σου.

    2.Κάθε μοναστήρι για να ζήσει απαιτούνται μεταξύ άλλων και χρήματα, τα οποία αγαπητέ φίλε δεν πηγαίνουν ούτε σε πισίνες, ούτε σε κότερα, ούτε σε καλοπέραση. Σε προσκαλώ λοιπόν να πας και να ζήσεις με τους πλούσιους αυτούς μοναχούς μία εβδομάδα ή ένα μήνα, για να δεις τι πλουσιοπάροχα ζούνε. Και φιλοξενούν καθημερινά εκατοντάδες άτομα που πηγαίνουν τρώνε και κοιμούνται και έχουν και παράπονα και βγάζουν και γλώσσα δυο μέτρα. Αν είναι και δημοσιογράφοι κάνε τα μέτρα 10!

    3.Το λογαριασμό των 3.000.000 τον έβγαλες για 10 χρόνια… Εσύ πόσα λεφτά ξόδεψες 10 χρόνια για καφέδες, τσιγάρα, μπαρ και πάρτυ για τις πολιτικές παρατάξεις που συχνάζουν οι φοιτητές, οι καυμένοι, που έχουν μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε κομματικές γιαύκες και αλλάζουν κάθε εβδομάδα αφίσες, την ίδια στιγμή που οι πολίτες του κράτους πεινάνε. Για ρώτησέ τους πόσα εκατομμύρια έδωσάν τα κόμματά τους για τις αφισούλες που σας προσκαλούν σε πάρτυ και εκδρομές….

    4.Για τα λειτουργικά προβλήματα του κτηρίου έχει ευθύνη το Πανεπιστήμιο, όχι η Μονή Αυτούς θα πας να πιάσεις στα ίσα.

    Και δε σου φταίει σε κάτι η μονή για τις οικονομικές επιλογές της σχολής σου. Αν θέλεις να περιορίζεσαι εκεί. Όχι αλλού. Ειδάλλως δε θα ξεχωρίσεις ούτε εσύ από την κατάντια από την οποία έχει περιέλθει ο κλάδος σου.

    ΥΓ. Όσον αφορά για τη φασιστική απάντηση της Φιλονόης… «δεν ξέρω και δε θέλω να μάθω!!!» φανερώνει το ποιόν της. Τέτοιοι που είστε δεν πρόκειται να προκόψετε ποτέ.

    • paramme
      30 Απριλίου, 2012 στο 23:28

      Αγαπητέ φίλε,

      οι διορθώσεις σου για τα ελληνικά του κειμένου δεκτές και χρήσιμες, πάντα υπάρχει χρόνος και τρόπος να μαθαίνουμε — αν και για να πω και του στραβού το δίκιο, βρήκες ένα λάθος, δεν χάθηκε κι ο κόσμος.

      1. + 2. Μάλλον δεν αντιλαμβάνεσαι ποιό είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι η Εκκλησία εκμεταλλεύεται ή δεν εκμεταλλεύεται την περιουσία της. Το πρόβλημα είναι ότι ΕΧΕΙ περιουσία. Το πρόβλημα είναι ότι οι ρητορικά υπέρμαχοι της διδαχής «Ο έχων τους δύο χιτώνες(…)» φοράνε χρυσοποίκιλτα άμφια, κυκλοφορούν με κουρσάρες, έχουν καταθέσεις σε off-shore και κάνουν real-estate. Και επειδή μάλλον πρέπει να σου εξηγώ τα προφανή, ξέρω και γερο-παπάδες σε εκκλησίτσες σε χωριά που κάνουν το σκατό τους παξιμάδι για να ζήσουν κι έχω ακούσει πολύ όμορφες ιστορίες για (πραγματικά) μοναχούς του Αγίου Όρους, αλλά φυσικά δεν αναφέρομαι σε αυτούς. Αναφέρομαι στις Μονές που έχουν υπό την ιδιοκτησία τους (και λαμβάνουν σε ενοίκιο τα κέρατά τους τα τράγια) τα μισά κτήρια του Ιστορικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης, κράζω τους Μητροπολίτες που έχουν διαφορετική Mercedes για κάθε μέρα της εβδομάδας, τους παπάδες που «χτυπάνε» κάθε βάφτιση-γάμο-κηδεία λες και ο Θεός τους θα τους κρίνει από το πόσα λεφτά του βγάλανε σήμερα. Και δεν φορολογούνται για τίποτα από όλα αυτά. Μην προσποιείσαι άγνοια.

      3. Εγώ το πόσα λεφτά έχω ξοδέψει για τον εαυτό μου, δεν ενδιαφέρει κανέναν. Φορολογούνται οι γονείς μου (σε αντίθεση με την εκκλησία), θα φορολογούμουν κι εγώ αν είχα σταθερή δουλειά, δεν έχω ιδιόκτητο σπίτι (πόσο μάλλον μια ολόκληρη χερσόνησο, αν μιλάμε για τις Μονές) άρα πρέπει να πληρώνω νοίκι, δεν έχω ακίνητα να νοικιάζω, δεν έχω καταθέσεις, δεν έχω καλλιεργήσιμες εκτάσεις για να βγάζω φαγώσιμα. Αν θέλεις να κράξεις τις παρατάξεις, μπορούμε να το κάνουμε και παρέα, εγώ δεν άνηκα ποτέ μου σε καμία (όπως και κανείς από όσους έχουν ασχοληθεί κατά καιρούς με αυτό το ιστολόγιο), άρα θα σου πρότεινα να προσέχεις λιγάκι που και σε ποιόν απευθύνεσαι.

      4. Μια οικονομική συναλλαγή αποτελείται από 2 συναλασσόμενα μέρη. Για το γεγονός ότι το κτήριο είναι ακατάλληλο για πανεπιστημιακό ίδρυμα, σαφώς και φταίει η διοίκηση του Τμήματος που αποφάσισε να το στεγάσει εκεί. Για το παράλογο όμως της τιμής του ενοικίου, όπως και για το γεγονός ότι ένας υποτιθέμενος φορέας αγαθοεργιών (όπως η Εκκλησία και οι Μονές του Αγ.Όρους) αντί να προσφέρει το κτήριο δωρέαν (αφού πρόκειται για Δημόσιο Ίδρυμα κι αφού έχουν τόσα) ή έστω για ένα συμβολικό ποσό, λαμβάνει υπεραξία επί του κτηρίου, φταίνε εξίσου και οι δύο. Το ΑΠΘ που δίνει έτσι αβέρτα-κουβέρτα λεφτά του ελληνικού λαού και η Μονή που τα καρπώνεται. Η απορία και η ερώτηση και ο σκοπός του κειμένου έγκειται στο κατά πόσον η συναλλαγή αυτή έγινε τυχαία (δηλαδή, «βρήκαμε ένα κτήριο, στ’αρχίδια μας πώς είναι, στ’αρχίδια μας πόσο έχει και ποιός είναι ο ιδιοκτήτης, πάρτε τα!») ή όχι. Για το μη τυχαίο της συναλλαγής υπάρχουν ενδείξεις — όπως η κάλλιστη σχέση του ΑΠΘ με την Εκκλησία και οι ορισμένοι ως πρόεδροι του συγκεκριμένου Τμήματος, που για κάποιον λόγο προέρχονταν σχεδόν πάντα από την Θεολογική Σχολή — κι όχι απτές αποδέιξεις. Γι’αυτό και οι προβοκατόρικες ερωτήσεις του άρθρου που καταρχήν απευθύνονταν (αν μπήκες στον κόπο να το κατανοήσεις) στην διοίκηση του Τμήματος και την τότε πρόεδρο Δ. Λιάλιου.

      Δεν καταλαβαίνω βέβαια για ποιόν λόγο θα έπρεπε να σου δίνω εξηγήσεις καθώς δεν αμφισβητείς (κι ούτε μπορείς) τα στοιχεία του άρθρου, αλλά κάνεις δίκη προθέσεων και προσπαθείς να πετάξεις την μπάλα στην εξέδρα. Όπως λένε και οι αγγλοσάξωνες «I know I am, but what are you?». Έλα όμως που και μένα δεν μου αρέσει να αφήνω πράγματα αναπάντητα. Άλλωστε δεν επιθυμώ να γίνω όπως ο κλάδος μου, η κατάντια του οποίου (μεταξύ πολλών άλλων) είναι να χαριεντίζεται με μοναχούς/real-estate agents.

      Με όσο σεβασμό μου περισσεύει

      ΥΓ. Η wikipedia (το ελληνικό κομμάτι της οποίας βέβαια δεν είναι και το πλέον αξιόπιστο) διαψεύδει την διόρθωσή σου ως προς την ορθογραφία, όπως και τα περισσότερα ειδησεογραφικά (συμπεριλαμβανόμενης της ΕΡΤ): http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82_%CE%95%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1_%28%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%29

  2. Τ
    30 Απριλίου, 2012 στο 23:44

    Jason, αληθώς ο Κύριος. ξαναξεσκόνισε τον Μπαμπινιώτη πρώτα απ’ όλα. Σου ξέφυγαν και σ’ ένα μερικά ορθογραφικά φίλτατε. Την ουσία να μάθεις να διαβάζεις. Έχε γεια και ειρήνη υμίν.

  1. 15 Ιανουαρίου, 2012 στο 12:01

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: